Polisofficer Flicka Barn Maskeraddräkt - Medium


Jämför produkt Polisofficer Flicka Barn Maskeraddräkt - Medium online innan du handlar. Vi har samlat nödvändig information om produkten Polisofficer Flicka Barn Maskeraddräkt - Medium i kategorin Maskeraddräkter här hos oss.

Produktinformation

Visa vem som bestämmer på nästa kalas eller maskerad! I den här maskeraddräkten med många fina detaljer blir du en polis Nu är det dags att fånga alla tjuvar? .

Från kunskapsbanken

Barn

En människa är ett barn från födelsen till pubertetens inträde. Ett barn av kvinnligt kön kallas flicka, tjej eller tös, och ett barn av manligt kön kallas pojke, påg, kille, grabb, pojk eller gosse.

Medium

Ett medium är något som kan lagra, förmedla eller överföra information. Bild, text, tal och ljud är de vanligaste verktygen vid förmedling via medierna och dessa engagerar enbart synsinnet och hörseln. Känselsinnet används i medieringssammanhang för brailleskrift eller braillebilder för människor med nedsatt syn eller blindhet. Vanliga medier är television, video, film, radio, musik-cd, tidningar, tidskrifter, böcker, datorspel, Internet, telefon m.m. Även exempelvis språk, matematik, lagstiftning, har abstrakta system och strukturer i sig som gör att de fungerar som verktyg, medel, medier, för kommunikation. Ett massmedium är ett meddelelsemedel som samtidigt kan nå många människor, till exempel en tidning, radio, TV, Internet, eller en person som talar till många människor, exempelvis en programledare eller lärare. Ett etermedium är en informationskanal som använder radiovågor, det vill säga radio och TV. Namnet kommer av att man i radioteknikens barndom trodde att radiovågorna förmedlades genom rymden av ett osynligt ämne som man kallade eter. Multimedia kallas kombinationer av olika mediumtyper, främst interaktiva datortillämpningar där bild, text och ljud samverkar, till exempel interaktiva uppslagsverk eller läromedel på cd eller dvd, men även konstverk kan använda multimedier. Interaktiva medier är sådana medier som mottagaren kan samverka med, styra eller förändra, till exempel datorspel, uppslagsverk som Wikipedia, Internet och interaktiv tv.